Singapores GP har inte varit med så länge på kalendern men har blivit mycket omskrivet. Och inte bara positivt.
Det första loppet på Marina Bay Street Circuit kördes 2008 och var det första som kördes på kvällen. Det var dock inte första gången som man tävlade på gatorna. Mellan 1966 till 1973 kördes Orient Year Grand Prix och banan låg på Thomson Road.
Mest omskrivet blev det första loppet som snabbt kallades för Crashgate och som Fernando Alonso vann. Men hans stallkamrat Nelson Piquet jr hade fått order av teamchefen Flavio Briatore att sätta bilen i muren för att säkerhetsbilen skulle komma ut och det skulle hjälpa Alonso.
I utbyte lär han fått ett löfte om ett nytt kontrakt men efter 10 lopp 2009 fick han sparken. Teamets beslut grundades man på att Nelson var för dålig.
Pappa och son hämnades genom att tala om vad som hänt året innan. De två teamcheferna fick sparken men stämde senior och hans son för förtal men förlorade.
Massa minnesvärda händelser
På den tiden fick man tanka och det gjorde Felipe Massa, som kunde ha vunnit men slangen satt fortfarande kvar när han drog iväg med den och anläggningen.
2010 fattade Heikki Kovalainens Lotus eld och började brinna. Han hoppade snabbt ur bilen och fick tag i en brand-släckare och dämpade lågorna.
Två år senare vann Sebastian Vettel och han tillägnade segern åt den mycket populära FIA läkaren professor Sid Watkins som gått bort några dagar innan loppet.
Tre år senare avslutade Mark Webber loppet på ett synnerligen spektakulärt sett. Hans Red Bull Racing började brinna på sista varvet. 2015 kunde loppet ha slutat med en katastrof.
En något trött och överförfriskad herre hade hittat ett hål i staketet och sprang tvärsöver banan medans säkerhetsbilen var ute. Han blev arresterad och som ursäkt sa han att han var trött och ville hem till hotellet.
2017 försvann tre favoriter redan i första kurvan. Sebastian Vettel och Kimi Räikkönen, som båda körde för Ferrari krockade, och Max Verstappens bil fick också en rejäl smäll.
Det tuffaste loppet av alla
Förarna tycker att det är det kanske tuffaste loppet av alla på grund av värmen, den höga luftfuktigheten och den slingrande banan med 19 kurvor.
Mycket stop and go. Och att det finns inte det minsta lilla utrymme för ett misstag. Gör han det sätter han bilen i muren och säkerhetsbilen kallas ut. Fram till förra året hade den ryckt ut inte mindre än 24 gånger så det är en faktor, viktigare än på många anda banor, när man lägger upp taktiken.
Under loppet kan en förare tappa fem kg bara genom att svettas. Mellan träningspassen är det ganska vanligt att se dem sitta i tunnor fyllda med is.
Av de 19 kurvorna har bara tre ett namn. Den första heter Sheares efter Benjamin Henry Sheares, som var Singapores andra president. Den sjunde Memorial för att den ligger nära ett civilt minnesmärke från andra världskriget. Och den 10:e som heter Singapore Sling. En drink som uppfanns på det berömda hotellet Raffles.
-Jag antar att baserat på hur vissa förare hanterade kurvan 2008, så skulle man kunna skämta om en Wallbanger, men vi valde att döpa den till Singapore Sling, eftersom den är internationellt känd och fans överallt kan relatera till den direkt, sa Colin Syn, vice ordförande i organisationen Singapore GP.
Banan har byggts om och till skillnad från många andra minskade man antalet kurvor från 23 till 19 och den kortades från 5,062 km till 4,928. Men antal varv ökades med ett. Från 61 till 62.
Monza kallas för Temple of Speed för att föraren kör för fullt 70% av varvet. Singapore är det tvärtom och skulle kunna kallas för Temple of the Slow. Det är gasen i botten i bara 50%.
Bästa minnet - orangutangen Ah Meng
Några personliga minnen. Första gången vi kom dit försökte alla stanna kvar på europeisk tid så det var inte ovanligt att se förare och andra teammedlemmar äta frukost mitt i natten eller slita i gymmet.
När en fotograf kom till sitt hotell bad man om ursäkt för det hade blivit ett fel i bokningen och det enda rum man hade var ett utan fönster. Ingen förstod varför han inte protesterade.
När han förklarade det här med tidszonerna skakade de i receptionen bara på huvudet och tänkte väl att de där européerna var lite underliga. I år blir det nog lite mer förvirrat. Från Italien till Azerbajdzjan, som är två timmar före Europa, till Singapore, som är sex timmar före Europa och fyra före Azerbajdzjan.
Loppet startar kl 20 lokal tid och när det gäller vädret kan det skifta från ena minuten till den andra. Från torrt till tropiskt ösregn. Ett annat problem var att hitta en taxi kl 3 på morgonen när man skrivit färdigt och ville till hotellet. Man var inte ensam i jakten.
Tusentals åskådare var också på väg och det gällde att hitta en genväg till gatan som ledde ner till banan och stoppa en taxi. Ibland lyckades man men ibland tog det 1,5 timme innan man någon vänlig chaufför stannade. Taxi. I den finns en klocka som ringer ganska högljutt när föraren kör över den tillåtna hastigheten.
Mitt bästa minne från Singapore. Lunch med den berömda orangutangen Ah Meng. Tyvärr missade fotografen när jag fick en puss på kinden som avsked. En hel nation sörjde när hon gick bort för några år sedan.